26 September, 2016

ဖဲႀကဳိးနီေလး

ဖဲႀကဳိးနီေလး



လူတုိင္းလုိခ်င္တာက ဖဲႀကဳိးျပာေလးပါ။ အျပာေရာင္ဆုိတာ ပထမ၊ အေကာင္းဆုံးဆုိတဲ့သေဘာျဖစ္ေနလုိ႔ေလ။ သူငယ္တန္း ကေလးေတြေတာင္ ဖဲႀကဳိးျပာကုိလုိခ်င္ၾကတယ္။ အားကစားဘက္မွာ က်ေနာ္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ဖဲႀကဳိးျပာ ရတဲ့သူ မျဖစ္ခဲ့ဖူးဘူး။ အေျပးၿပဳိင္ပြဲဆုိရင္ က်ေနာ္ကဘိတ္ဆုံး။ ေဘ့စ္ေဘာမွာဆုိလဲ မပစ္တတ္ရုံသာမက ရုိက္တံေတာင္ ေကာင္းေကာင္း မကုိင္တတ္ပါဘူး။ ဘတ္စ္ကက္ေဘာမွာက်ေတာ့ ကြင္းထဲမွာ အျခားကစားသမား ကုိးေယာက္မရွိတဲ့ အခါမွသာ က်ေနာ္က ေတာ္တာပါ။ အားကစားဘက္မွာ က်ေနာ့္ထိန္႔လန္႔ဖြယ္ရာ ညံ့ဖ်င္းခ်က္ေတြကုိ ဘယ္ေနရာမွာ က်ေနာ္သေဘာ ေပါက္ခဲ့တယ္ ဆုိတာေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ေပမယ့္ အေစာႀကီးကတည္းက နားလည္ခဲ့တယ္ဆုိတာကုိေတာ့ မွတ္မိခဲ့ပါတယ္။

က်ေနာ္သူငယ္တန္းတက္တုန္းက ေႏြဦးရာသီမွာ က်ေနာ္တုိ႔အတန္းဟာ မုိင္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ေ၀းတဲ့ၿမဳိ႕ကုိ ေပ်ာ္ပြဲစား ထြက္ခဲ့ၾကတယ္။ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ အဲဒါကႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ ခရီးမဟုတ္ေပမယ့္၊ အိမ္ေျခသုံးရာေလာက္သာရွိတဲ့ ရြာမွာပဲ တစ္ဘ၀လုံးကုိ ျဖတ္သန္းလာတဲ့ အသက္ေျခာက္ႏွစ္အရြယ္ ကေလးတစ္ေယာက္ အတြက္ေတာ့ အိမ္ေျခ ႏွစ္ေထာင္ ေလာက္ရွိတဲ့ၿမဳိ႕တစ္ၿမဳိ႕ ကုိသြားေရာက္တာက တကယ္ကုိရင္ခုန္စိတ္လႈပ္ရွားစရာပါ။ သုိ႔ႏွင့္တုိင္ အခုအခ်ိန္မွာ ျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့ အဲဒီေန႔က အျဖစ္အပ်က္ေတြကုိ အဲေလာက္ႀကီးမမွတ္မိျပန္ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ အိပ္ငယ္ေလးနဲ႔ ထုပ္လာၾကတဲ့ေန႔လယ္စာကုိ စားၾကတာ၊ ဒန္းစီးၾကတာ၊ ေလွ်ာစီးၾကတာ စတဲ့ေျခာက္ႏွစ္အရြယ္ ကေလးေတြ လုပ္ေလ့ရွိတာေတြကုိပဲ မွတ္မိပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲတာေတြအၿပီးမွာ အေျပးၿပဳိင္ပြဲရွိတာကုိေတာ့ ေကာင္းေကာင္းႀကီးကုိ မွတ္မိျပန္ေရာ။

အဲဒီအေျပးၿပဳိင္ပြဲက ရုိးရုိးအေျပးၿပဳိင္တာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီမွာပါလာၾကတဲ့ တစ္ခ်ဳိ႕မိဘေတြက ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ အေျပးၿပဳိင္ပြဲမ်ဳိး လုပ္ဖုိ႔ စိတ္ကူးရလာၾကတယ္။ လည္ပင္းမွာ အားလူးအိပ္ကုိခ်ိတ္ရင္းေျပးတာ၊ ၾကက္ဥတစ္လုံးကုိ ထမင္းစားဇြန္းနဲ႔ သယ္ရင္းေျပးတာ စသျဖင့္ေပါ့။ အဲလုိအေျပးၿပဳိင္ၾကတာကုိေတာ့ အေသးစိတ္ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္မွတ္ညဏ္ထဲမွာ ထာ၀ရထင္က်န္ေနမယ့္ အေျပးၿပဳိင္ျခင္းတစ္မ်ဳိးေတာ့ ရွိခဲ့တယ္။ အဲဒါက ေျခေထာက္သုံးေခ်ာင္း အေျပးၿပဳိင္ပြဲ လုိ႔ေခၚၾကတဲ့ဟာေပါ့။ ကေလးႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ေျခတစ္ဖက္စီကုိ ႀကိဳးနဲ႔တြဲခ်ည္ကာ ႏွစ္ေယာက္တစ္တြဲစီ အေျပးၿပဳိင္နည္းေပါ့။

ကံေကာင္းတဲ့ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္က က်ေနာ့္အတြဲျဖစ္ခြင့္ရခဲ့တယ္။ အားကစားမွာ တုန္လႈပ္ဖြယ္ေကာင္းေအာင္ ည့ံတဲ့က်ေနာ္နဲ႔ တြဲခြင့္ရတာကုိ ကံေကာင္းတယ္လုိ႔ ေျပာခ်င္တာပါ :P :D ။ အဲဒီေကာင္ေလးက က်ေနာ္တုိ႔အတန္းက ဒုတိယအေတာ္ဆုံး အားစကားသမားျဖစ္ေနတယ္ေလ။ သူ႔ေျခတစ္ဖက္ကုိ က်ေနာ့္ေျခတစ္ဖက္နဲ႔ တြဲခ်ည္ေပးေနၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာသူဟာ စိတ္မေကာင္းႀကီးစြာ ျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာ က်ေနာ္ေကာင္းေကာင္းသိေနခဲ့တယ္။ က်ေနာ္က အရႈံးသမား။ သူကေအာင္ႏုိင္သူ။ သူကအရာအားလုံးနီးပါးမွာ အႏုိင္ရခ်င္သူတစ္ေယာက္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္နဲ႔တြဲရင္ေတာ့ သူ႔မွာအခြင့္အေရး မရွိေတာ့ဘူးဆုိတာ က်ေနာ္သိေနတယ္။  

ဒါေပမယ့္ သူ႔အေျခအေနကုိ က်ေနာ္ေလာက္ သတိထားမိပုံမေပၚဘူး။ သူကက်ေနာ့္လက္ကုိ လာကုိင္ရင္း၊ ေသနတ္ပစ္ ေဖာက္သံ ေပၚလာတာနဲ႔ အျခားတစ္ဖက္ဆီကုိ က်ေနာ္တုိ႔ေျပးခဲ့ၾကတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔အနားက အျခားအတြဲေတြက လဲက်သူလဲက်၊ ခလုတ္တုိက္မိသူတုိက္မိနဲ႔ ျဖစ္ေနၾကေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ အဆင္ေျပေျပေျပးႏုိင္ခဲ့တယ္။
ခဏေလာက္အၾကာမွာ ေနာက္ဖက္ကုိ က်ေနာ္တုိ႔လွည့္ၾကည့္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က အျမန္ဆုံးျဖစ္ေနတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ လုိက္မွီႏုိင္မယ့္သူက အျခားတစ္တြဲပဲရွိတယ္။ အျခားသူအားလုံးကေတာ့ က်ေနာ္တု႔ိရဲ႕ေနာက္ ကုိက္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ က်န္ေနၾကတုန္း။

ဒါေပမယ့္ စည္းမေရာက္ခင္ တစ္ေပသာလုိတဲ့ေနရာမွာ ကံဆုိးမုိးေမွာင္ျခင္းက ရုတ္တရက္ ေရာက္ခ်လာခဲ့တယ္။ က်ေနာ္ေျခလွမ္းမွာၿပီး လဲက်ခဲ့တယ္ေလ။

စည္းနဲ႔တစ္ေပသာ လုိေနတာဆုိေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔တြဲခ်ည္ထားတဲ့ ေကာင္ေလးက က်ေနာ့္ကုိ ဒရြတ္ဆြဲကာ ေျခလွမ္း တစ္လွမ္းေလးပဲ လွမ္းလုိက္ရင္ က်ေနာ္တုိ႔ ဖဲႀကဳိးျပာရႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူမလုပ္ခဲ့ပါဘူး။ သူေျပးတာကုိရပ္ၿပီး လဲက်ေနတဲ့ က်ေနာ့္ကုိ ဆြဲထူေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ အျခားတစ္တြဲက စည္းကုိျဖတ္ေျပးလာ ခဲ့ၾကတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔က ဒုတိယပဲရကာ ဖဲႀကဳိးနီေလးရခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ကုိ က်ေနာ္ေကာင္းေကာင္း မွတ္မိေနေသးသလုိ ဖဲႀကဳိးနီေလးကုိလဲ ခုထိသိမ္းထားပါတယ္။

အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ေနာက္ပုိင္း ၁၃ ႏွစ္အၾကာမွာ က်ေနာ္တုိ႔ဘြဲ႕ရခဲ့ၾကတယ္။ ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္မွာ အဲဒီေက်ာင္းသားေတြကုိပဲ ႏႈတ္ခြန္းဆက္စကားေျပာဖုိ႔ စင္ေပၚမွာက်ေနာ္ရပ္ေနခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူငယ္တန္းတုန္းက အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ကုိ ဘယ္သူကမွ မမွတ္မိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဖဲႀကဳိးျပာရဖုိ႔ထက္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကုိ မတ္တတ္ရပ္ႏုိင္ေအာင္ ကူညီဆြဲထူေပးတာက ပုိအေရးႀကီးေၾကာင္း က်ေနာ့္ကုိသင္ေပးဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ အေၾကာင္းကုိ က်ေနာ္ျပန္ေျပာင္း ေျပာျပခဲ့တယ္။ 

အဲဒီကာင္းေလးဟာ ဘြဲ႕ယူတဲ့လူေတြထဲမွာထုိင္ေနေပမယ့္ သူဟာဘယ္သူျဖစ္ေၾကာင္း က်ေနာ္ထုတ္ေျပာမွာမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ပရိတ္တတ္ကုိ က်ေနာ္ေျပာျပခဲ့တယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ သူတုိ႔အားလုံးဟာလည္း တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အဲဒီေကာင္ေလး ျဖစ္ေနခဲ့ၾကလုိ႔ပါ။ က်ေနာ္လဲက်ခ်ိန္မွာ ကူညီေပးၾကဖူးတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ ရည္းမွန္းခ်က္လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ သူတုိ႔ေလွ်ာက္လွမ္းေနတုန္း အကူအညီလုိအပ္ေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းကုိ ကူညီဖုိ႔ အခ်ိန္ဖဲ့ေပးဖူးသူေတြပါ။

က်ေနာ္အဲဒီဖဲႀကဳိးနီေလးကုိ ဘာေၾကာင့္သိမ္းထားတယ္ ဆုိတာကုိလည္း ေျပာျပခဲ့တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သင္နဲ႔အနီးဆုံးမွာရွိတဲ့သူက သင့္ကုိေအာင္ႏုိင္သူအျဖစ္ရႈျမင္ဖုိ႔ အျပင္ေလာကမွာရွိတဲ့လူေတြက သင့္အား ေအာင္ႏုိင္သူ အျဖစ္ ရႈျမင္သတ္မွတ္ဖုိ႔ မလုိအပ္ဘူးဆုိတာကုိ အဲဒီဖဲႀကဳိးနီေလးက ျပန္သတိရေစလုိ႔ပါ။ ကမၻာေလာကႀကီးကေတာ့ သင့္ကုိအရႈံးသမား ဒါမွမဟုတ္ ေအာင္ႏုိင္သူ အျဖစ္သတ္မွတ္ခ်င္ သတ္မွတ္လိမ့္မယ္၊ ဒါေပမယ့္ သင္နဲ႔အနီးဆုံး မွာရွိတဲ့သူေတြသည္သာ အမွန္တရားကုိ အသိဆုံးပါ။ ဒီဘ၀ခရီးကုိ က်ေနာ္တုိ႔ျဖတ္သန္းတဲ့အခါမွာ အဲဒီအခ်က္ကုိ သတိရမွတ္မိဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။

သင့္သူငယ္ခ်င္းေတြကုိ ကူညီခဲ့ဖူးတာကုိ သက္ေသအျဖစ္ သင့္မွာဖဲၾကဳိးနီေလး ရွိခ်င္မွရွိမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဖဲႀကဳိးျပာရဖုိ႔ သင္ႀကဳိးစားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူတုိ႔ကုိကူညီဖုိ႔ သင္ရဲ႕အခ်ိန္ေတြကုိ ဖဲ့ေပးခဲ့လုိ႔ သင့္ကုိသတိရမွတ္မိတဲ့ သူငယ္ခ်င္း အနည္းငယ္ေလာက္ေတာ့ ရွိလိမ့္မယ္လုိ႔ က်ေနာ္နက္နက္နဲနဲ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ သူငယ္ခ်င္းေတြကုိ ကုိယ့္ဘ၀ရဲ႕ အစိတ္အပုိင္းအား ဖဲ့ေပးဖူးသူေတြဟာ တကယ္တန္ဖုိး ရွိသူေတြျဖစ္တယ္လုိ႔ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ သူတုိ႔ဟာ က်ေနာ့္အတြက္ အဖုိးတန္ဆုံးလူေတြ ျဖစ္ေနတာကုိေတာ့ က်ေနာ္သိေနတယ္ေလ။

ဆလုိင္းရွန္းလ်န္အုပ္

#ကေလးတကၠသုိလ္၊ အဂၤလိပ္စာအထူးျပဳ၊ မဟာတန္းဒုတိယႏွစ္မွ အတန္းေဖာ္မ်ားအားလုံးအတြက္ အမွတ္တရအျဖစ္ Staci Stallings ၏ The Red Ribbon ကုိဆီေလ်ာ္ေအာင္ျပန္ဆုိျခင္းျဖစ္သည္။


No comments: