28 September, 2016

လွ်ဳိ႕၀ွက္ကုတ္ပါတဲ့ ေမြးေန႔ကဒ္ေလးမ်ား



လွ်ဳိ႕၀ွက္ကုတ္ပါတဲ့ ေမြးေန႔ကဒ္ေလးမ်ား



စာအိတ္ေပၚမွာ မသပ္မရပ္ေလးရွိေနတဲ့ လက္ေရးေတြကုိ က်မၾကည့္ေနမိခဲ့တယ္။ မ်က္စိအစုံကုိ တစ္ခါမွိတ္ၿပီးေတာ့ တားဆီးမရတဲ့ မ်က္ရည္ေတြ ထြက္က်မလာခင္ေလးမွာ တစ္ေခါက္ထပ္ဖတ္လုိက္တယ္။ က်မရဲ႕ေမြးေန႔ကဒ္မွာ ေဖေဖ့ လက္ေရးႏွင့္ လက္မွတ္ပါရွိၿပီး သူကုိယ္တုိင္ပုိ႔လာခဲ့လုိ႔ပါ။

အဲဒီႏွစ္မွာေတာ့ က်မေမြးေန႔ကဒ္ရဖုိ႔ကုိ ေတြးလည္းမေတြး၊ ေမွ်ာ္လည္းမေမွ်ာ္ခဲ့ပါ။ အရင္လေတြမွာ တစ္ျဖည္းျဖည္း က်ဆင္းလာေနတဲ့ ေမေမ့ က်န္းမာေရးေၾကာင့္ ေဆးရုံမွာပဲ တုန္လႈပ္ဖြယ္ အေျခအေနကုိ က်မတုိ႔ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကတယ္။ အသက္အရြယ္ အုိမင္းေနၿပီျဖစ္တဲ့ ေဖေဖလည္း စိတ္ေထာင္းကုိယ္ေၾက ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေမေမဟာ သူမရဲ႕ ေနာက္ဆုံးေန႔ရက္ေတြကုိ ဘုိးဘြားရိပ္သာမွာ ျဖတ္သန္းရဖုိ႔သာ ရွိေတာ့ေၾကာင္း သူၾကားသိခဲ့ရတုန္းက ဆုိရင္ စိတ္ထိခုိက္လြန္း ခဲ့ပါတယ္။ ေမေမဟာ အိမ္ကုိဘယ္ေတာ့မွ ျပန္လာေတာ့မွာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ေဖေဖဟာ အထီးက်န္မႈကုိ ဘ၀မွာ ပထမဆုံးအႀကိမ္ စတင္ခံစားခဲ့ရ ပါေတာ့တယ္။

သုိ႔ႏွင့္တုိင္ က်မရဲ႕လက္ထဲမွာ ေမြးေန႔ကဒ္ေလး ေရာက္လာခဲ့တယ္။ က်မရဲ႕မိဘဆီကေန က်မအရမ္းရင္းႏွီးတဲ့ ေမေမ့လက္ေရး မပါပဲ ရရွိထားတဲ့ တစ္ခုတည္းေသာ ေမြးေန႔ကဒ္ပါ။ ေမြးေန႔ကဒ္ကုိ ဖြင့္ဖုိ႔လုိတယ္လုိ႔ေတာင္ မထင္မိဘူး။ ေဖေဖ့ ႀကဳိးစားမႈေတြက က်မသိသင့္သမွ်ထက္ ျပည့္စုံသြားၿပီလုိ႔ ခံစားရလုိ႔ပါ။ ကြဲေၾကႏုိင္တဲ့ တန္ဖုိးမျဖတ္ႏုိင္ေသာအရာ လုိပဲ ေမြးေန႔ကဒ္ကုိ ဂရုတစုိက္ေလး ကုိင္ထားရင္း က်မရဲ႕ မ်က္ရည္ေတြ တသြင္သြင္ စီးဆင္းလာခဲ့တယ္။ က်မရဲ႕ မ်က္ရည္တစ္ခ်ဳိ႕ဟာ က်မအၿမဲတမ္း ျမတ္ႏုိးစြာ ထိန္းသိမ္းထားေတာ့မယ့္ ေမြးေန႔ကဒ္အတြက္ျဖစ္ၿပီး၊ တစ္ခ်ဳိ႕ကေတာ့ က်မ ခ်စ္ရတဲ့သူေတြရဲ႕ ဘ၀မွာ က်ေရာက္လာတဲ့ ၀မ္းနည္းဖြယ္ရာ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားအတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ကဒ္ကုိ က်မဖြင့္လုိက္တဲ့အခါမွာ ဆုေတာင္းခ်က္ေလးက ႏွစ္သက္စရာ အလြန္ေကာင္းၿပီး အဲဒီအခ်က္ေလးကုိေရြးဖုိ႔ ေတာ္ေတာ္ေလး စဥ္းစားထားတယ္ဆုိတာလည္း က်မသိေနတယ္။ "ေမေမနဲ႔ေဖေဖ" လုိ႔ေရးထားေပမယ့္ က်မမိဘႏွစ္ပါးရဲ႕ နာမည္ေတြကုိ ေဖေဖ့လက္ေရးနဲ႔ ေရးထားတာ အရင္တုန္းက မျမင္ဖူးဘူး။ ဒီတစ္ႀကိမ္ဟာ ပထမဆုံးပါပဲ။ အဲဒီအခ်က္က ေရာက္ရွိလာေတာ့မယ့္ အေမွာင္ေန႔ရက္မ်ားကုိ ျပန္လည္ သတိျပဳမိေစတဲ့ အရာလည္း ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ ေမေမဟာ က်မတုိ႔နဲ႕အတူ အၾကာႀကီးေနရေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးဆုိကုိ တာေပါ့။

အခုေတာ့ ေျခာက္ႏွစ္ၾကာခဲ့ၿပီ။ ေဖေဖလည္း လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ပဲ အသက္ ၉၀ ျပည့္လာခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေန႔မွာ ေဖေဖ့ဆီက ေမြးေန႔ကဒ္ေလး ေရာက္လာလုိ႔ က်မၿပဳံးရႊင္ေနတယ္။ ေမြးေန႔ကဒ္ေတြဟာ က်မရဲ႕ ေမြးေန႔မေရာက္ခင္ ရက္မ်ားစြာ အလုိမွာပဲ ေရာက္လာေလ့ရွိတယ္။ အထဲမွာပါတဲ့ ဆုေတာင္းေပးခ်က္ေတြဟာလည္း ေဖေဖက ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ဦးေႏွာက္သုံးၿပီး စဥ္းစားတာတယ္ဆုိတာ အၿမဲတမ္းေပၚလြင္ေနတယ္။ ကဒ္ပုိ႔ရတဲ့အလုပ္ဟာ ေဖေဖ့တာ၀န္ ျဖစ္လာခဲ့တဲ့အခ်ိန္က စၿပီးေတာ့ေပါ့။ ကဒ္ရဲ႕ေအာက္ဆုံးမွာေတာ့ မွတ္ခ်က္ေလးအျဖစ္နဲ႔ အခုအခ်ိန္မွာ မႏွစ္ၿမဳိ႕စရာ တစ္စုံတရာအေနနဲ႔ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ လွ်ဳိ႕၀ွက္ကုတ္ကုိ ေရးထားပါတယ္။ ဗ်ည္းအကၡရာ အႀကီးေတြနဲ႔ လွ်ဳိ႕၀ွက္ကုတ္ကုိ ေရးသားထားၿပီး ေမြးေန႔ ဆုေတာင္းစာကုိ အဆုံးသတ္ထားပါတယ္။

ဥပမာ - H. O. A. Y. T. Y စသျဖင့္ေပါ့။

ေမြးေန႔ကဒ္အတြက္ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း က်မဖုန္းဆက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီလွ်ဳိ႕၀ွက္ကုတ္ရဲ႕ အေျဖကုိက်မ ေမးျမန္း ခဲ့တယ္လုိ႔ သင္ခန္႔မွန္းထားမယ္ဆုိတာ က်မေလာင္းေၾကး ထပ္ရဲတယ္။ 

* * * * * * * * * *

ေမေမဆုံးၿပီးေနာက္ တစ္ႏွစ္ ေႏြရာသီမွာ အားလပ္ရက္ကုိ ထပ္မံဆြဲဆန္႔ၿပီး ေဖေဖ့ဆီကုိ က်မသြားေရာက္ခဲ့တယ္။ တစ္မနက္မွာေတာ့ ေကာ္ဖီအုိးကုိကုိင္ကာ အားရပါးရသမ္းရင္း ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ ငွဲ႔ၿပီးေတာ့ တိတ္ဆိတ္တဲ့ မီးဖုိေခ်ာင္မွာ ထုိင္ေနတဲ့ ေဖေဖ့ေဘးမွာ က်မသြားထုိင္တယ္။ ေဖေဖကေတာ့ က်မတုိ႔မိသားစုရဲ႕ မိတ္ေဆြေဟာာင္း တစ္ေယာက္ကုိ ပုိ႔မယ့္ ကဒ္တစ္ခုမွာ လိပ္စာေတြေရးေနတယ္။

"ေဖေဖ၊ ေမြးေန႔နဲ႔ ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔ အားလုံးကုိ ေဖေဖဘယ္လုိ သိႏုိင္တာလဲ။ ၿပီးေတာ့ေဖေဖပုိ႔တဲ့ ကဒ္ေတြက ေနာက္က်တယ္ဆုိတာ မရွိဘူး။ ေဖေဖက အလုပ္ကုိ ေကာင္းေကာင္း လုပ္တယ္ေနာ္။"

အဲဒီလုိေမးေတာ့ ေဖေဖကက်မကုိ သူ႔မ်က္လုံးျပာႀကီးေတြနဲ႔ ၾကည့္ေနတယ္။ ရူးသြားၿပီလား ဆုိတဲ့အၾကည့္နဲ႔ေပါ့။  

"ဒါက ရုိးရုိးရွင္းရွင္းေလးပါ။ လတစ္ခုရဲ႕ ပထမဆုံးေန႔ရက္မွာ ေဖေဖ့ ျပကၡဒိန္ကုိ ၾကည့္ၿပီး အဲဒီလမွာ ပုိ႔ရမယ့္ ကဒ္အမ်ဳိးအစား အားလုံးကုိ ေရးမွတ္လုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဖေဖ ေစ်း၀ယ္ထြက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ လုိအပ္သမွ်ကဒ္ကုိ ၀ယ္ၿပီး၊ အံဆြဲထဲက ဖုိင္ထဲမွာ အစဥ္လုိက္ေလး ထားလုိက္တာပဲေလ။"

က်မေဖေဖ့ ျပကၡဒိန္ကုိ ယူၿပီးၾကည့္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဖုိင္ေတြထားတဲ့ အံဆြဲကုိလည္း ၾကည့္တယ္။ အမွန္ပါပဲ။ ကဒ္ေတြအားလုံး အမွားအယြင္းမရွိ အစဥ္လုိက္ ရွိေနၾကတယ္။ လတစ္လရဲ႕ ပထမဆုံးေန႔ရက္ကေန ေနာက္ဆုံးေန႔ အထိေပါ့။

"အင္း၊ တကယ့္ကုိ စနစ္က်လြန္းတာပဲ" လို႔က်မအံ့ၾသတႀကီးေရရြတ္လုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ "သမီးလည္း ေဖေဖ့လုိပဲ လုပ္ရင္ေကာင္းမယ္" လုိ႔က်မ က်ီစယ္လုိက္တယ္။

ေဖေဖကေတာ့ "သမီးရဲ႕ေမေမ ဆုံးသြားၿပီးကတည္းက ေဖေဖသိရမယ့္အရာ တစုံတရာ ရွိလာခဲ့တယ္။ တစ္ႏွစ္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ ကဒ္ဘယ္ႏွစ္ကဒ္ ပုိ႔ခဲ့တယ္ဆိုတာ ေဖေဖမသိဘူး" လုိ႔သာျပန္ေျဖခဲ့တယ္။

ေဖေဖ့ လွ်ဳိ႕၀ွက္ကုတ္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကုိ က်မဘယ္ေတာ့မွ မေမးပါဘူး။ စိတ္ထိခုိက္ ၀မ္းနည္းစရာ အခ်ိန္ေတြမွာ ပညာသားပါပါ ေတြးေတာႀကံဆထားတဲ့ အရာေတြျဖစ္ေနတာ က်မသိေနလုိ႔ပါ။ ေဖေဖဟာ ပညာရွိပီပီ ဘယ္လုိ အေျခအေနမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ က်မတုိ႔ရဲ႕ဘ၀ဟာ ေရွ႕ဆက္ေနတယ္ ဆုိတာနဲ႔ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ရာ ဟာသပေဟဠိေလး တစ္ခုဟာ က်မတုိ႔ရဲ႕ ၀န္ထုပ္၀န္ပုိးကုိ အၿမဲတမ္းပဲ ေပါ့ပါးေစႏုိင္အေၾကာင္း သိရွိထားသူျဖစ္လုိ႔ အဲဒီလွ်ဳိ႕၀ွက္ကုတ္ေလးေတြ ဟာလည္း လွ်ဳိ႕၀ွက္ကုတ္အျဖစ္နဲ႔ပဲ ဆက္လက္ရွိေနၾကပါတယ္။

မွတ္ခ်က္ - ဥပမာေနနဲ႔သုံးထားတဲ့ Code = H. O. A. Y. T. Y  ရဲ႕အဓိပၸာယ္က How Old Are You This Year ျဖစ္ပါတယ္။

#Kathleene S. Baker ၏ Birthday Cards with Secret Codes ကုိဆီေလ်ာ္ေအာင္ျပန္ဆုိျခင္းျဖစ္သည္။

No comments: